02 juli, 2012

Tenter, cykelförsäljning, Niki och Hauskreis

Den här dagen har varit super bra. Vi har haft soligt och varmt väder, termet cyklade jag glad och nöjd till uni och föreläsningarna imorse. Jag fick ut det första av mina tenter, det hade gått superbra. En kvinna ringde och ville köpa min cykel, det blev ännu bättre. Så har det då sedan gått vidare idag, bara bättre och bättre.
Jag har fått veta att det inte endast var den första tenten som var godkänd, sondern alla är godkända och man kan säga att vi alla, jag, A och I gjorde det med bravur. 

Ida på kaffepaus eller rättare sagt
Vanille Cremé paus, i solen

Sedan har jag även städat och packat ännu mera. Jag har träffat Niki och hennes pojkvän Ramon (han studerar förresten svenska så jag fick prata lite med honom). Åt sedan middag med Niki, Ramon for hem eftersom han hade kommit från sina fotbollsträningar. Jag har fått träffa Nikis Hauskreis, ett mycket trevligt gäng. Vi hade det riktigt bra hos Marien. 

En toppenbra dag med andra ord.

 Jag och Niki

Det enda dåliga var det att det var sista gången jag träffade Niki innan jag åker hem. Hon har kommit att betyda en hel del för mig här, vi har kommit varandra ganska nära, så det var nog lite traurigt att ta farväl av henne. Det har varit ett stort stöd att få lära känna en annan kristen här, som har tagit med mig till olika tillställningar och hjälpt mig att känna mig välkommen. Visst har jag känt mig välkommen ändå, men det är alltid bättre med moraliskt stöd. :) Jag kommer nog att sakna henne. Hon bjöd mig även hit igen för att komma på besök, och vem vet... Kanske.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar